کابینت کار

طراح و مجری کابینت آشپزخانه، کمد دیواری و دکور فروشگاه
  • کابینت کار

    طراح و مجری کابینت آشپزخانه، کمد دیواری و دکور فروشگاه

مشخصات بلاگ
کابینت کار

حمیدرضا تقی پور هستم. کارشناس طراحی و اجرای آرایه های چوبی و مصنوعات چوبی. از ابتدا سال 1380 وارد این رشته تخصصی شدم و کسبِ تجربیات فراوان و سابقه در امر طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مرا بر آن داشت تا اقدام به انتشار اطلاعات خود در این زمینه کنم. امیدوارم که بهره مناسبی از این سایت ببرید.

تلفن تماس: 09123904513

ایمیل: htb1917@gmail.com


انتشار مجدد کل یا قسمتی از مطالب این سایت مجاز نیست!

عبارت مورد نظر خود را در کادر زیر جستجو کنید تا در سایت بیابید

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
دوشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۵۰ ب.ظ

تحقیق در سفارش و خرید کابینت آشپزخانه

منظور از تحقیق در رابطه با سفارش و خرید کابینت آشپزخانه، در واقع همان رسیدن به فروشنده ای مطمئن و با احتساب بودجه است. منظور این نیست که چه کابینتی می خواهیم بلکه می خواهیم برای یک انتخاب درست مسیری درست را طی کنیم.

چه بسیار می دانید که برای خرید لباس کجا بروید. برای خرید مواد غذایی و یا برای خرید لوازم صوتی و تصویری و دیجیتال مثل موبایل کجا بروید. اما نحوه مراجعه چگونه است؟ شما سالها تجربه را پشت سر گذاشته اید. در مورد لباس، مواد غذایی یا تلویزیون و موبایل، هر یک از شما اطلاعات کافی و قابل ملاحظه ای دارید که در زمان خرید همان تجربیات به کمکتان می آیند. اینجا تحقیقات از سالها قبل و به مرور شکل گرفته. اما برای فردی که بعد از عمری تصمیم به تعمیرات و بازسازی منزل می گیرد، یا برای خانه ی نو یک کابینت سفارشی می خواهد؛ اینجا دیگر کمی سخت می شود از تجربه کار با کابینت در منزلِ قدیمی استفاده کرد.

چه کنیم؟ آیا باید با فروشنده های مختلف گفتگو کنیم و در نتیجه به یکی اکتفا کنیم؟ البته که راه کارها فراوانند اما قدم اول این است که این مقاله را با دقت بخوانید و این موارد را خوب در ذهنتان چیدمان کنید:

یک) ابتدا باید درباره تامین بودجه کابینت آشپزخانه تان مطمئن تصمیم بگیرید. من برای اینکه هزینه ها را به ریال که مرتب در نوسان است نیاورم، از واحد دلار استفاده می کنم. یعنی باید برای خرید صفحه گاز ایرانی حدود 180 دلار، سینک ایرانی حدود 100 دلار، هود ایرانی و یا چینی حدود 100 دلار، شیر آب ایرانی برای سینک حدود 60 دلار ، فر توکار ایرانی یا چینی حدود 240 دلار و سولاردوم یا مایکروویو توکار ایرانی حدود 200 دلار آمادگی تامین بودجه داشته باشید. اینها خود هزینه ای بالغ بر 880 دلار را شامل می شود.

دو) این قسمت از هزینه های کابینت مخصوصِ آن دسته از خریدارانی هست که قصد تعمیر منزل و آشپزخانه را دارند و شامل منازل نو و بدون کابینت نیست. و طبعا باید بدانید که زمان و هزینه ای مربوط به مصالح با آن چه که در ذهن دارید را توسط معمار و مصالح فروش در کاغذی یادداشت کنید و به هزینه های دیگر بیفزایید. اما اگر فقط قصد تعمیرات آشپزخانه را دارید باید عرض کنم برای یک آشپزخانه ی 16 متری، هزینه ی تعمیرات دیوار، کف و تعویض پنجره ها و خرید پرده نو، و احیانا تغییرات مختصری در لوله های پوسیده و سیم کشی بهینه برق آشپزخانه (تقریبا اجباری) و همه ی اینها بدون احتساب هزینه های کابینت، چیزی معادل 800 دلار در شرایط مدیریتی دقیق و بدون خرجهای اضافی و یا لوکس می باشد.

تا کنون حدود 1680 دلار هزینه بر آورد شده است.

سه) حالا دیگر وقت آن رسیده که سراغ یک کابینت ساز و طراح خوب باشید. وقتی وی را از طریق معرفیِ دوستان، اینترنت و یا فروشگاه های سطح شهر یافتید، بهترین شروع آن است که از وی رزومه کاری و تصویر ساخت کابینتهای سایر منازل را بخواهید و با آن چه که در ذهن دارید مقایسه کنید و توانایی او را کشف کنید. و در صورت تایید اولیه بخواهید که برای منزل شما طرح و قیمتی از آن متریالی که مورد نظرتان است را فراهم کنید. به طور اجمالی باید اینطور بگوییم که اگر مثال آشپزخانه 16 متری ما پا بر جاست، پس هزینه یک آشپزخانه در شرایط ساخت کابینت معمولی با بدنه ام دی اف و دربهای ترکیه ای و ارتفاع دیواری 90 سانت ، صفحات با مغز ام دی اف روکش فرمیکا  و بی هیچ لوازم جانبی و یراق معمولی حدودا 1500 دلار می‌شود.

فراموش نکنید که کابینتهای ارزانتر (حتا نیم بها) به معنی متریالهای ضعیف است و در مثال ما جای ندارند. ما قصدمان در این مثال خرید کابینتی مدرن و مناسب با درب ترکیه ایِ برند و البته معمولی (نرمال) است که همین کابینت با تجهیزات کامل و یراق استثنایی عالی و صفحه‌ی رویه سنگ مصنوعی اکریلیک کره‌ای تا حدودا 4000 دلار برایتان هزینه بر  می‌دارد.

یک نکته مهم را فراموش نکنیم: به طراح خود تمام حقایق را بگویید! یعنی بگویید که مثلا تا 30 میلیون تومان یا 20 میلیون تومان هزینه در تهیه طرح و متریال شکالی ندارد. اگر مرتب بهانه گرانی و کم بودن بودجه را بیاورید، او بنا را بر این می گذارد که واقعا عملیات معرفی و طراحی متریالهای نرمال برای شما اتلاف وقت است و تبلیغات اش را بر مسیری دیگر قرار می دهد تا همان بودجه‌ی به اقرار شما کم را به کار ببندد.

حالا برگردیم به جمع بندی هزینه ها و تعیین قیمت در مثالِ آشپزخانه‌ی 16 متری:

-    اگر منزلمان نو و بدون کابینت است: حدودا 2380 دلار برای یک کابینت آشپزخانه معمولی با تمام هزینه های خرید سینک و هود و گاز و شیر آب و فر و مایکرویو

-    اگر منزل نو و بدون کابینت است: حدود 5000 دلار برای کابینتهای مثال زده شده و غنی تر از معمولی

-    اگر فقط  قصد تعمیرات آشپزخانه در منزل را داشتید: برای کابینتهای ردیف نرمال با یراق معمولی و با احتساب هزینه های تعمیرات حدودا 3180 دلار باید هزینه کنید. این شامل خرید کابینت با تجهیزات برقی و گازی یاد شده است. حتا کاشی کاری دیوار، رنگ سقف و تعوض سرامیک یا لمینیت کف آشپزخانه هم گنجانده شده و اکنون آشپزخانه آماده است.

-    اگر فقط  قصد تعمیرات آشپزخانه در منزل را داشتید: باید گفت که هزینه یک آشپزخانه طبق مثال با تعمیرات و خریدهای لوکس، مرزی حدود 5700 دلار دارد.

 

به طور کلی آشپزخانه های خیلی زیبا با هزینه های خیلی کم ممکن نمی‌شوند و خود را در بندِ تبلیغات ِ سوء قرار ندهید. بهتر است با توجه به مطالبی که بیان شد، با مدیریت و تحقیقاتی که آغاز کرده اید، زمان را در نحوه اداره بودجه خود صرف کنید. اگر فکر می کنید همه چیز عالی است پس شروع کنید. اما اگر اشکالی در تامین بودجه یافتید و مطلقا باید کابینتها را هم نو تهیه نمایید، هنوز برای عقب نشینی زود است!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی