کابینت کار

طراح و مجری کابینت آشپزخانه، کمد دیواری و دکور فروشگاه
  • کابینت کار

    طراح و مجری کابینت آشپزخانه، کمد دیواری و دکور فروشگاه

مشخصات بلاگ
کابینت کار

حمیدرضا تقی پور هستم. کارشناس طراحی و اجرای آرایه های چوبی و مصنوعات چوبی. از ابتدا سال 1380 وارد این رشته تخصصی شدم و کسبِ تجربیات فراوان و سابقه در امر طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مرا بر آن داشت تا اقدام به انتشار اطلاعات خود در این زمینه کنم. امیدوارم که بهره مناسبی از این سایت ببرید.

تلفن تماس: 09123904513

ایمیل: htb1917@gmail.com


انتشار مجدد کل یا قسمتی از مطالب این سایت مجاز نیست!

عبارت مورد نظر خود را در کادر زیر جستجو کنید تا در سایت بیابید

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
يكشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۰۷ ب.ظ

شناخت سلیقه شخصی در انتخاب کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه ای که ما دوست داریم چه مدلی است؟ چه رنگی باید داشته باشد؟ کابینت کوتاه زیباتر است یا بلند؟ آیا کابینت فلزی خوب است یا چوبی؟ ام دی اف (MDF) یا نئوپان؟ اصلا فرقی هم دارند؟ صفحه سنگ مصنوعی یا طبیعی؟ دستگیره بزرگ یا بدون دستگیره! هود مخفی یا معمولی؟ گاز تو صفحه ای یا اجاق گاز مبله؟ و بسیاری سوالهایی که ممکن است در یک زمان به ذهن ما خطور کنند. این سوالات به هیچ وجه در ذهن یک آدم نمی گذرد ولی زمانی که نوبت به او می رسد، در انتخاب خود و شناخت سلیقه اش در سفارش و خرید کابینت دچار تردیدهایی می شود.از این رو به نزدیکترین منابع رجوع می کند. منابع کدامند؟ خیلی ساده: دایی، برادر، خواهر، عمو، دوست، کابینت منزل باجناق، و یا حتا جستجو در تصاویر گوگل!

حقیقت این است که همه ی اینها تا اندازه ای خوب هستند ولی این اندازه بسیار کم می باشد. بنگرید که شخصی از پسردایی یا باجناق خود می پرسد که: "کابینت چی خوب است؟" و جواب می شنود: "های گلاس بگیر. حرف نداره" شخص اول می پرسد که: "پس این ممبران های کلاسیک با روکش پی وی سی چطورند؟" و پسردایی با اعتماد به نفس بی نظیری می گوید: "آشغال اند! پولتو ریختی دور! فقط های گلاس".

خب! باید در همین ابتدا عرض کنم که منظور پسردایی از «های گلاس» در حقیقت ورقهای ام دی اف از نوع روکش پی وی سی هستند که به زبان دقیق «های گلوس» (High Gloss) صحیح است که البته به تقریب تمام آحاد جامعه همان های گلاس می گویند. این نوع ورق ها مناسب برای درب کابینت هستند و راست اش پسردایی نمی‌داند که روکشِ روی این نوع ورقها در حقیقت با روکشِ دربهای کابینتی که به ممبران و یا کلاسیک مصنوعی معروفند یکی هستند. هر دو پی وی سی می باشند! اتفاقا در نمونه های گلوس ها هم براق و هم مات موجودند که در نتیجه می توانند دربهایی کاملا چهار گوش و مدرن با سطحی کاملا صاف به ما بدهند. این در حالی است که کابینتهای کلاسیک مصنوعی به نام ممبران، به دلیل ساختار روکش پس از سی ان سی، موجب گسترده شدن دست ما در ارائه سطح صاف یا ناصاف و رسیدن به طرح های دربهای چوبی و کلاسیک می گردند. پس پسردایی اگر اطلاعی می داشت (که نداشت) باید می گفت هر دو جنسی تقریبا یکسان دارند. فقط مساله ی زیبایی شناسی و سلیقه شما و البته تامین بودجه در خرید کابینت مطرح است.

فقط این نیست! آن لحنِ پر مدعای "آشغال" را که از یاد نبردید؟ واقعا این فقط در این مبحث نیست و بسیاری از ما مشاورانی داریم که صرفا برای باهوش نشان دادن، یا همه چیز دان نشان دادنِِ خود، به آن چه که خود علاقه دارند نمره ی بیست می دهند و الباقیِ مواد را خالی از نشانه ی زیبایی شناسی یا حتا دوام می پندارند. کم نیستند افرادی که اصلا اطلاعاتی ندارند و کلی گویی کرده و به پرسشگر اجازه نمی دهند که کمی هم از ذایقه شخصی اش بگوید و همفکری کند.

و باز هم فقط این ها نیستند! گاهی هم ما به دلیل چشم و هم چشمی یک انتخاب می کنیم. بعد پشیمان می شویم. مگر نه این که همه ی ما به گمانِ اینکه مرغِ همسایه غاز است عملکردهایمان و سلایق خود را محک می زنیم؟ بله! باجناق یا جاری یک شخص برای منزل کابینت خریده ... و او نیز برای اینکه مساوات برقرار باشد، همان کابینت را سفارش می دهد. این یعنی چه؟ یعنی خود کم پنداری. کاملا واضح است که اگر از کابینت منزل باجناق خوشتان آمده، این به این معناست که یک سلیقه را و به عبارتی به یک انتخاب رای مثبت دادید. اما آیا همه چیز را یا لا اقل خیلی چیزها را درباره کابینتهایی با جنس و رنگِ دیگر می دانید؟ بسیار برای من پیش آمده که شخصی در طبقه اول یک آپارتمان (که نور کم دارد) خواسته که رنگ مشکی یا قهوه ای تیره استفاده کند. به این دلایل که یا خود این رنگ ها را دوست داشته یا دوستی از دوستانش چنین رنگی را استفاده کرده و او بسیار پسندیده. اذعان داشته و اضافه می کند که چون خودش صاحب سلیقه نیست، به همین دلیل به انتخاب دوستش که خوش ذوق است احترام می گذارد و همین کابینتها را انتخاب می کند! همین مواقع بوده که من سعی کردم ایشان را متقاعد کنم که در این منزل و با این نور کم رنگ مشکی ممکن است خوب باشد، ولی حضور دو کودک در کنار والدین آن هم در سنین پایین موجب دلزدگی و همچنین پیدایش خلق و خوی خاصی می گردد. از من می پرسند که علاقه آنها به رنگ مشکی چه؟ برای همیشه خداحافظی کنیم؟ می گویم اگر تا این اندازه مطمئن هستید، همه نه؛ ولی اِلِمانهایی را مشکی و سیاه در نظر می گیریم. تا نه سیخ بسوزد و نه کباب!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی